Contact
- 06-55750889
- info@keesinterim.nl
- Linnaeusstraat 43H, Amsterdam
- linkedin.com/in/keesverhagen/
- KvK: 73635278
- BTW: NL001696074B06
Met plezier geef ik je toegang tot meer dan 30 tools, apps, websites, boeken en andere hulpbronnen voor het superslim organiseren van je mediaplan. Doe er je voordeel mee. Tips zijn welkom!
Smart.pr, professionele PR management software De combinatie van de meest volledige journalistendatabase met een slim adresboek, een betrouwbaar verzendsysteem en een krachtige zoekmachine in nieuws.
➜ Smart.pr
Communicatie Cockpit Pro-actieve woordvoering, persvragen monitoren, goed samenwerken en zichtbaar zijn. Met de Communicatie Cockpit kan jij dat ook.
➜ Communicatie Cockpit
COT, Instituut voor Veiligheids- en Crisismanagement Communicatie is een van de belangrijkste instrumenten om de impact van een crisis te beperken. Iedere crisis is het begin van het verlies van vertrouwen. Van medewerkers, klanten, aandeelhouders, toezichthouders, media en anderen. De voorbereiding op een crisis is onderdeel van goed mediaplan. COT geeft voorbeelden daarvan. Onder andere hoe om te gaan met de coronacrisis.
➜ COT
Mediatraining voor iedereen, 46 praktijklessen voor perswoordvoering Handig boek als je zelf met een mediaplan aan de slag wil gaan. Frank Peters.
➜ Managementboek
Corporate Communication, het managen van reputatie Het klassieke standaardwerk over het belang van een sterke reputatie, het doel van het mediaplan. Cees van Riel.
➜ Adfobooks
Storydesign, het geheim achter een ijzersterk verhaal Een sterke presentatie boeit vanaf het allereerste moment , is kraakhelder en blijft lang hangen in de hoofden van de luisteraars. Prima basis voor de kernboodschappen in het mediaplan. Farah Nobbe, Nathalie Holwerda-Mieras.
➜ Boomuitgevers
Framing, over de macht van taal in de politiek Wie zijn (politieke) boodschap intelligent kan verpakken, kan de werkelijkheid naar zijn hand zetten. Met framing kun je de kernboodschappen uit het mediaplan goed neerzetten in contacten met de media. Hans de Bruijn.
➜ Managementboek
Youtubekanaal met zelf geproduceerde videos Het voordeel van het zelf maken van videos is dat je controle hebt over de inhoud. Voor journalisten zijn videos handig omdat ze beeld bevatten dat in een eigen journalistieke productie gebruikt kan worden. Videos zijn onderdeel van een goed mediaplan. Met een eigen YouTube kanaal staan de video’s overzichtelijk bij elkaar en makkelijk vindbaar.
Goede voorbeelden daarvan vind je hier:
➜ Gemeente Den Haag
➜ Wereld Natuur Fonds
➜ Zonneplan
➜ Consumentenbond
Er zijn veel professionele partijen die mediamonitoring aanbieden. Ik noem drie partijen waarmee ik goede ervaringen heb:
Obi4Wan Snelle inzichten in volume, trends, sentiment, kansen én gevaren zijn belangrijk voor een sterke reputatie. Met de OBI Brand Monitor maak je dit niet alleen van je eigen organisatie meetbaar, maar ook de branche en al je concurrenten. Makkelijk te gebruiken op computer, laptop en als app.
➜ Obi4Wan
Publistat Kan één geïntegreerd monitoringsysteem opzetten voor alerts en analyses van online, print, social media, radio en televisie. Publistat werkt met getrainde analisten waardoor extra filtering plaatsvindt. Makkelijk te gebruiken op computer, laptop en als app.
➜ Publistat
Clipit Helpt bij het nemen van data gedreven beslissingen door inzicht en overzicht in media. Om de juiste inzichten uit media monitoring te halen, verrijkt Clipit de berichten met kennis. Denk daarbij aan de PR-waarde, het sentiment en het potentiële bereik van de berichten. Makkelijk te gebruiken op computer, laptop en als app.
➜ Clipit
Uitgemeten, de accountabiltycyclus voor communicatie Laat zien hoe communicatie bijdraagt aan de doelstellingen van de organisatie, Cathalijne Jansen.
➜ Cathalijne Jansen
Het strategisch communicatieframe Praktische methode voor strategieontwikkeling. Inclusief handig schema om zelf in te vullen. Betteke van Ruler, Frank Körver.
➜ Managementboek
Stakeholdermanagement Hoe de dialoog organisaties slimmer, sneller en succesvoller maakt. Met praktijkvoorbeelden, een stappenplan en 7 succesfactoren. Paul Stamsnijder.
➜ Boomuitgevers
De nieuwe communicatieprofessional Communicatie als succesfactor voor organisaties.
Vera de Witte.
➜ Adfobooks
De alignmentfactor, bouwen aan duurzame relaties Hoe bouw je relaties op en hoe kun je ze op langere termijn onderhouden. Cees van Riel.
➜ Bimmedia
Logeion, beroepsvereniging voor communicatieprofessionals Logeion wil een inspirerend platform zijn voor álle communicatieprofessionals in Nederland. Een netwerk en thuishaven, voor vakgenoten die werken aan hun ontwikkeling. Logeion geeft richting en impulsen aan de voortdurende professionalisering van het communicatievak.
➜ Logeion
Frankwatching, voor de trends in(online) marketing en communicatie Handige site met dagelijkse tips van honderden experts. Ook als app verkrijgbaar.
➜ Frankwatching
Never waste a good crisis Hoe kun je het tij keren als je geconfronteerd wordt met een crisis? En hoe kun je voorkomen dat je nog een keer getroffen wordt? In dit boek beschrijven tien deskundigen welke maatregelen je vandaag kunt nemen om morgen te overleven. Actueel in de (post)coronacrisis. Jan Adriaanse, Arjan Yspeert en 8 andere auteurs.
➜ Managementboek
Business Model Generatie Verander de manier waarop je over businessmodellen nadenkt. Met Canvasmodel om zelf mee aan de slag te gaan. Alexander Osterwalder & Yves Pigneur.
➜ Managementimpact
Het grote Rijnland boekje Over een manier van organiseren die niet alleen gebaseerd is op het verdienen van sec geld, maar ook op het verduurzamen van alle activiteiten. Want er zijn immers meer belanghebbenden dan alleen de aandeelhouders. Actueel in de (post)coronatijd. Jaap Peters & Mathieu Weggeman.
➜ Rijnland Model
Het beslissende moment Hoe je net het verschil kunt maken. Een onderzoek naar waarom grote veranderingen vaak zo plotseling beginnen. Malcolm Gladwell.
➜ Managementboek
Management Control Dynamisch balanceren tussen basis op orde en innovatie.
Maurice Franssen & Michelle Arets.
➜ Cmweb
Managementmodellen voor strategie en kwaliteit. Een overzicht van de state of the art van de meest gebruikte strategie- en kwaliteitsmodellen in Nederland. Marc Muntinga.
➜ Managementboek
Een up to date mediapagina op jouw website is een mooi visitekaartje. En zorgt er voor dat journalisten op één plek informatie kunnen vinden die ze nodig hebben. Maak een aparte mediapagina op de website voor persinformatie:
Goede voorbeelden van mediapagina’s vind je hier:
Deze website gebruikt cookies om uw ervaring te verbeteren terwijl u door de website navigeert. Van deze cookies worden de cookies die indien nodig zijn gecategoriseerd, opgeslagen in uw browser omdat ze essentieel zijn voor het functioneren van de basisfunctionaliteiten van de website. We gebruiken ook cookies van derden die ons helpen analyseren en begrijpen hoe u deze website gebruikt. Deze cookies worden alleen met uw toestemming in uw browser opgeslagen. U heeft ook de mogelijkheid om u af te melden voor deze cookies. Maar het afmelden van sommige van deze cookies kan een effect hebben op uw browse-ervaring.